Thursday, February 5, 2009

Ujian buat semua

Salam semua, harapnya dalam keadaan sihat fizikal, mental dan tahap keimanan kita. 
Hari ini ialah hari yang bercampur baur bagi pihak pengurusan GLOMIC, ada berita baik dan berita buruk... Semuanya bertitik tolak daripada perjumpaan dgn supplier yang menguruskan shipment handphone ni..

Kita mulakan dengan berita baik dulu. Insya-Allah akan ada model baru di pasaran Malaysia, tentunya kepelbagaian ni satu berita baik.. sekurang-kurangnya kami dapat menawarkan lebih banyak pilihan yang kena dengan selera serta keperluan berbeza para pelanggan. Ermm, nantikan promosinya ya!

Skrg, berita yg menyedihkan kami sikit dan kami anggap sebagai ujian. Mana tidaknya, kami telah membuat promosi dan mendapat banyak order tapi dikhabarkan kilang yang membuat telefon bimibit model N72 (yang besar dan nampak macho) berhenti production sekejap atas tujuan maintenance dan penambahbaikan! 
Buat para pelanggan dan agen-agen kami, kami memohon maaf atas kesulitan yang kalian hadapi. 
Buat masa sekarang, supplier tu masih menyimpan dalam 10buah model N72, agen yang telah menerima tempahan dan tidak dapat menangguh/menukar tempahan harap dapat berhubung dengan kami sesegera mungkin.


Walaupun sedih, tapi "rehat" production tu for the greater good. Ketentuan Allah itu pasti ada hikmahnya:

Maksud ayat 1000 dinar:
"Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehendaki) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."
(At-Talaaq : 2-3)

No comments:

Post a Comment